Kurumların müşterileri ile ilk temas noktası konumunda bulunan çağrı merkezlerinin oluşturduğu pazar, 2012 yılı araştırma sonuçlarına göre Türkiye'de 2.4 milyar TL'ye ulaşmış bulunmaktadır. Her geçen yıl hızlı büyümesini sürdüren çağrı merkezi sektöründe 2012 yılında yaklaşık 67 bin kişi istihdam edilmiş, 2013 yılında ise bu rakamın 80 bini aşacağı tahmin edilmektedir. Önümüzdeki 5 yıl içinde toplam 100 bin kişiye iş olanağı sağlayacağı tahmin edilen çağrı merkezi sektöründeki yatırımlar İstanbul, Ankara ve İzmir dışında, Anadolu’nun birçok ilinde artmaya devam etmektedir.
Avrupa Birliği sürecinde yerelleşme dolayısıyla bölgemiz ve ülkemizdeki Çağrı Merkezi Hizmetleri giderek etkinliğinin artması nedeniyle bu alanda çalışacak yetişmiş elemana büyük ihtiyaç vardır.
Programın Amacı
Çağrı merkezi işletmelerinin ihtiyacı olan mesleki işletmecilik bilgilerinin yanı sıra; bu alan ile ilgili bilgisayar paket programlarını çalıştırabilen, en az bir dili iyi düzeyde bilen, ekip çalışmasına yatkın, iyi yetişmiş gerekli nitelik ve becerilere sahip, mezunlar vermektir.
Mezunların İş İmkanları
Çağrı merkezlerinde çalışan kişiler, ilk olarak iyi bir iletişimci olma fırsatına sahiptirler. Bu durum, yalnızca iş yaşamının değil, sosyal ve özel hayatın da kalitesini artırmak için önemli bir gelişim olarak kabul edilmektedir.
Çağrı merkezlerindeki çalışanların ve çalışmayı hedefleyenlerin gelişimine odaklanan akademik yapılar ile yedekleme ve yetiştirme programlarının uygulanması, mevcut çalışanları bir sonraki pozisyona hazırlamakla birlikte kişilerin gelişimine büyük katkılar sağlamaktadır. Bu avantajların yanı sıra, sektörün büyüme hızı, önümüzdeki dönemde yönetici ihtiyacında da artış olacağının sinyallerini vermekte ve bu alanda çalışmak isteyenlere önemli kariyer fırsatları sunmaktadır.
Programdan mezun olan Çağrı Merkezi Meslek Elemanları;
Programdan Mezun Olanların Alacağı Unvan
Dikey Geçiş Olanağı
Bu bölümü başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında (DGS) başarılı oldukları takdirde;
Medya ve İletişim,
Medya İletişim Sistemleri,
Reklamcılık ve Halkla İlişkiler,
Yeni Medya,
Yönetim Bilişim Sistemleri,
Halkla İlişkiler,
Halkal İlişkiler ve Reklamcılık,
Halkla İlişkiler ve Tanıtım,
İletişim, İletişim Sanatları,
İletişim Bilimleri,
İnsan Kaynakları Yönetimi,
İşletme,
İşletme Yönetimi,
Lojistik Yönetimi,
bölümlerine dikey geçiş yapabilirler. Ayrıca programdan mezun olduktan sonra her hangi bir sınava girmeksizin Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim İşletme Fakültesine kayıt yaptırarak, 3. Sınıftan itibaren lisans eğitimine başlayabilirler.
Mezuniyet Koşulları
Öğrenci, 120 AKTS/ECTS kredisini ve 40 iş gününü kapsayan stajını tamamlayarak programdan mezun olur.